Bayrampaşa’da Dev Uluslararası Eğitim Zirvesi: Akran Zorbalığına Karşı 4 Ülke El Ele Verdi!
Bayrampaşa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortağı olduğu AB Erasmus+ projesi kapsamında; Türkiye, Almanya, Portekiz ve Yunanistan’dan eğitimciler Bayrampaşa’da buluştu. Okullarda akran zorbalığını önlemeyi hedefleyen dev projede uluslararası deneyimler masaya yatırıldı.
Bayrampaşa, eğitimde uluslararası çapta büyük bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Bayrampaşa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün resmi ortakları arasında yer aldığı, Avrupa Birliği Erasmus+ Programı kapsamındaki “Öğrenme Alanlarında Esenlik ve Güvenliği Geliştirmek” projesinin uluslararası çalışmaları ilçede gerçekleştirildi.

Almanya koordinatörlüğünde yürütülen ve Türkiye, Yunanistan ile Portekiz’den eğitim kurumlarının paydaş olduğu proje, eğitim dünyasında geniş yankı uyandırdı. International Association For Peace and Democracy Development (IAPDD) koordinasyonunda, Nana Saginashvili başkanlığında düzenlenen program için 4 ülkeden eğitimciler, akademisyenler ve proje uzmanları Bayrampaşa’da bir araya geldi. 19-20 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen yoğun programda, okullarda güvenli ortamların tesisi için kritik saha çalışmaları ve değerlendirmeler yapıldı.
Okullarda “Akran Nezaketi” Dönemi Başlıyor
İki gün süren program boyunca, dünya genelinde okulların en büyük problemlerinden biri olan akran zorbalığı masaya yatırıldı. Zorbalık olaylarının azaltılması, daha güvenli ve kapsayıcı eğitim alanlarının oluşturulması ile okul personeli, öğretmen ve öğrencilerde farkındalık yaratılmasına yönelik stratejiler belirlendi. Katılımcı ülkelerin temsilcileri, her okulun kendi yapısına uygun, sürdürülebilir zorbalık karşıtı politikalar geliştirmesi adına karşılıklı fikir alışverişinde bulundu.
Projenin temel felsefesini oluşturan “Akran Nezaketi” yaklaşımı kapsamında; öğrenciler arasında empati, saygı ve dayanışma duygularını güçlendirecek örnek uygulamalar paylaşıldı. Eğitimcilerin, gençlik çalışanlarının ve velilerin zorbalığı ilk anda tespit etme, önleme ve doğru müdahale yöntemleri geliştirme konusundaki becerilerinin artırılması hedeflendi.
Kazanımlar Bayrampaşa’daki Okullara Aktarılacak
Proje kapsamında elde edilen uluslararası birikimlerin, hızlı bir şekilde Bayrampaşa’daki tüm okullarda yaygınlaştırılması amaçlanıyor. Öğretmenlerin modern eğitim araçlarıyla desteklenmesi ve öğrencilerin bu süreçlerde aktif rol alması projenin öncelikleri arasında yer alıyor. Ayrıca süreç sonunda hazırlanacak özel katalog ve rehber kitapçıklarla, katılımcıların bilişim teknolojileri ve sürdürülebilirlik alanındaki yetkinliklerinin artırılması hedefleniyor.
2 Yıllık Dev Proje Başarıyla Yürüyor
Bayrampaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Suat Mamur’un liderliğinde yürütülen ve toplamda iki yıl sürecek olan bu vizyoner projenin ilçedeki koordinasyonu; Şahin Kılınç, Ufuk Atilla, Nihal İnce Yüzer ve Serkan Tekgüzel’den oluşan uzman ekip tarafından başarıyla yürütülüyor.
Uluslararası iş birliğinin en somut ve güçlü örneklerinden biri olan bu çalışma, Bayrampaşa’daki öğrencilerin çok daha huzurlu, güvenli ve mutlu bir eğitim ortamında geleceğe hazırlanmasına çok ciddi katkılar sunacak.



